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JSRS3 - DragonFyre EDEN Release

Démarré par Davanseth, 21 Février 2016 à 13:10:49

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Davanseth


Build Version 1.0



What is JSRS3 Dragon Fyre EDEN?
JSRS3 DragonFyre EDEN is a sound modification for ArmA3. The purpose of this modification is to bring new sounds to the game, making it more exciting. Many would say it makes the game much more realistic, but that is not the initial purpose of this modification. Even if some sounds are authentic to what we call "modern warfare", still the main purpose was just to create a certain type of sound feeling.

What are the overall features of this mod?
The mod adds over a few thousand new sounds to the game, most ingame sounds are exchanged by these. The mod adds new distance effects to the original DragonFyre2.5 sound framework, new distance explosions and many other features back from the old (heavy scripted) version. All the cool features that could no make it because a certain type or script was needed, which also destroyed the playability for multiplayer, this new Version, called EDEN (because of the Eden Update for ArmA3) can deal with all that. Plus it stays script free. No CBA required and it works a 100% in multiplayer.

What is new in this version?
There are many new fixes in this version. I was mostly focusing on a clean and error free build this time around. The point is to be able to use this mod with any other modification available (except other sound mods) and to have a fully working mod that works fine in Multiplayer as well. A basic list over the things that have happened between this and the released versions before would look like this:
All weapon sounds got tweaked, mainly EQ work
Most vehicles got tweaked for the new stereo emitters and panners
New SoundSets and SoundShaders added
A few thousand new sounds for distance warfare
New GlobalFilters, LowPassFilters and Attenuation, 3D Processors
Different warfare sounds for Forests, Cities or flat areas
Most shared movement sounds of soldiers got revamped in stereo
Massive volume and distance changes
Many little new details in sound samples
New filters, globals and stereo emitters/parameters
New soniccracks for different types of environment, like forest, houses and meadow

Roadmap and future plans
- Full RHS support

Lien:  http://www.armaholic.com/page.php?id=27827




Davanseth


Ruskoff

C'est bien? Parceque sur les anciens ça donnait un avantage certain.


Davanseth

Alors là je ne vois pas du tout de quel avantage tu parles. Le mod "améliore" juste les sons du jeu (c'est subjectif, bien entendu).

J'ai testé vite fait, et à première écoute, je préfère le Dyanasound, et même le vanilla qui s'est grandement amélioré. Mais cela ne veut pas dire que le JSRS est mauvais, loin de là.

Arthyc

Citation de: Davanseth le 21 Février 2016 à 19:05:10
Alors là je ne vois pas du tout de quel avantage tu parles. Le mod "améliore" juste les sons du jeu (c'est subjectif, bien entendu).

J'ai testé vite fait, et à première écoute, je préfère le Dyanasound, et même le vanilla qui s'est grandement amélioré. Mais cela ne veut pas dire que le JSRS est mauvais, loin de là.

Les sons de véhicules que tu entends de plus loin que des personnes en vanilla par exemple.


Davanseth

Bof, ça ce serait plutôt le niveau sonore que tu mets in-game non?

Arthyc



Alfred

Ayant joué avec Dragonfyre sur RedLine je confirme que l'addon donnait un avantage niveau son, les "JSRS users"entendaient les hélicos et autres véhicules bien avant les joueurs en vanilla.


galevsky

Ah c'est clair qu'il n'y a pas photo.